فواد در همه استان ها اجرا می شود
رئیس مرکز بازرسی نظارت بر خدمات عمومی و فوریتهای اداری کشور گفت: طرح «فواد» پس از پایان موفق پایلوت در قزوین، بهزودی سراسری میشود.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیمای البرز،کامل داودی در نشست شورای اداری استان البرز روز سه شنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۴ در سالن شهدای دولت استانداری از پایان مرحله آزمایشی سامانه فوریتهای اداری (فواد) در استان قزوین خبر داد و گفت: این طرح بهصورت مرحلهای در همه استانها اجرا خواهد شد.
او گفت: در قزوین، ۷۸ درصد شکایات مردمی ظرف سه ساعت نخست، پاسخ اولیه دریافت کردند و ۶۲ درصد پروندهها در همان ۲۴ ساعت بسته شد. این ارقام بیانگر ظرفیت بالای سامانه فواد برای تحول در نظام پاسخگویی اداری کشور است.
وی ادامه داد: فواد سامانهای است که نهتنها سرعت پاسخگویی را بالا میبرد، بلکه کیفیت ارائه خدمات را نیز پایش و ارزیابی میکند. دستگاهها موظف هستند در کمترین زمان ممکن به ثبت شکایات پاسخ دهند، و در صورت تخلف، گزارش به هیئت ارزیابی مدیران ارسال خواهد شد. نتایج این ارزیابیها مستقیماً در پرونده خدمتی مدیران تأثیرگذار است.
به گفته داودی، نسخه کشوری فواد طی شش ماه آینده در سه فاز به بهرهبرداری میرسد که فاز یک (مرداد–مهر ۱۴۰۴) – اتصال استانداریها و شهرداریهای مراکز استان به سامانه، فاز دو (آبان–دی ۱۴۰۴) – پوشش همه دستگاههای اجرایی تا سطح شهرستان. فاز سه (بهمن ۱۴۰۴–فروردین ۱۴۰۵) – یکپارچهسازی بانکهای اطلاعاتی و انتشار داشبورد شفافیت برای عموم مردم.
وی بیان کرد: پایش مستمر، کلید اعتمادسازی است؛ هم شهروند باید بداند درخواستش در چه مرحلهای است، هم مدیر بداند که عملکردش در معرض قضاوت عمومی قرار دارد.
طرح «فواد» نخستین بار در سال ۱۴۰۳ طراحی شد و از فروردین ۱۴۰۴ بهشکل پایلوت در قزوین آغاز به کار کرد. هدف آن، تسریع در پاسخگویی، شفافسازی فرآیند رسیدگی و ارتقای کیفیت خدمات اداری از منظر شهروندان است.