باید از ابزارهای نوین برای برنامهریزی مؤثر بهره گرفت
مشاور وزیر و رئیس مرکز اطلاعرسانی وزارت کشور با تأکید بر اهمیت نقش روابط عمومیها در ساختار حکمرانی، گفت: روابط عمومی صرفاً یک واحد اداری نیست، بلکه بخش مؤثر و تصمیمساز در مدیریت کلان دستگاههاست.
به
گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز،خواجه نژاد در همایش بزرگداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی که در استان البرز برگزار شد گفت: امروز در دنیایی زندگی میکنیم که هر کارمند، یک روایتگر است. دورانی که همه منتظر یک «بیانیه رسمی» میماندند گذشته و اکنون در هر نقطهای از یک اداره، یک تصویر، یک پیام و یک روایت میتواند مسیر افکار عمومی را تغییر دهد.
وی ادامه داد: به همین دلیل، روابط عمومیها باید برنامهمحور، پاسخگو و از نظر فکری بهروز و آشنا با فناوریهای نوین مانند هوش مصنوعی و ابزارهای تحلیل داده باشند.
وی با اشاره به تحولات حوزه رسانهای و گسترش ارتباطات دیجیتال، تأکید کرد: باید از ابزارهای نوین مانند داشبوردهای هوشمند و تحلیلگر شبکههای اجتماعی برای رصد افکار عمومی و برنامهریزی مؤثرتر بهره گرفت.
خواجه نژاد افزود: همچنین ما نیاز داریم که پیش از وقوع بحرانها، سناریوهای لازم را طراحی کنیم و با رویکرد پیشگیرانه در میدان باشیم، نه صرفاً واکنشی و پس از بحران.
رئیس مرکز اطلاعرسانی وزارت کشور ادامه داد: تعریف من از روابط عمومی، «مدیریت تصمیمگیری برای ایجاد ارتباط مؤثر و اخلاقمحور با تمامی ذینفعان» است. این تعریف ما را ملزم میکند تا شبکهسازی هوشمند، ارتباطات درونسازمانی مؤثر، و مدیریت پیام در شرایط گوناگون را در اولویت کار خود قرار دهیم.
مشاور وزیر، گفت: همه ما در جایگاههایی قرار داریم که میتوانیم نقشآفرینی کنیم. اما شرط آن، داشتن تعلق سازمانی، انگیزه، شناخت مخاطب و باور به تأثیرگذاری حرفهای است. روابط عمومی جای کسانی است که به آینده سازمان خود باور دارند، نه کسانی که بیتفاوت از کنار تحولات میگذرند.