پخش زنده
امروز: -
استاندار قزوین گفت: این استان به سرعت درحال وارد شدن به سالمندی است و برنامههایی را باید برای ترغیب جوانان به ازدواج و فرزندآوری اجرایی کرد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، جمالی پور، استاندار قزوین، در نخستین شورای ملی سالمندان استان قزوین، گفت: سلامت و ایجاد امید به زندگی سالمندان به عنوان، ولی نعمتان جامعه برای همه ما مهم بوده و باید به این مساله توجه ویژه داشته باشیم و در این راه رسانهها هم میتوانند با اطلاع رسانی به موقع و شفاف خود کمک مطلوبی به جهت حفظ صیانت از مجموعه سالمندان را انجام دهند.
جمالی پور با اشاره به اینکه قزوین یکی از استانهای کشور است که روند افزایش سالمندی در آن مشهود و نمایان است، خاطرنشان کرد: تشویق به ازدواج و زاد و ولد از سوی مراکز دانشگاهی و علمی باید مورد توجه باشد، زیرا این مساله همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است.
استاندار قزوین با بیان اینکه تمامی دستگاههای متولی باید به مصوبات این جلسه اهمیت لازم را بدهند، تاکید کرد: یکی از دغدغههای مهم جامعه سالمند ما، مناسب سازی و تهیه مبلمان شهری مناسب برای استفاده این قشر است که انجام این کار علاوه بر تامین نیاز افراد مسن، میتواند پاسخگوی جامعه معلول ما نیز باشد و به همین جهت به شهرداریهای استان این مساله باید ابلاغ شود.
جمالی پور، احداث فرودگاه را یکی دیگر از موارد مورد نیاز این قشر از جامعه برشمرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه قزوین از قطبهای مهم صنعتی و گردشگری کشور محسوب میشود و اینکه توسعه فرودگاه موجود در آن نیز یکی از اولویتهای مدیریت ارشد استان طی سالهای گذشته بوده است و متاسفانه به دلیل شرایط نامطلوب اقتصادی کشور، این مهم به انجام نرسیده، اما الزام آن مورد پذیرش قرار گرفته که امیدواریم در آینده و با ایجاد شرایط مطلوب شاهد بهره برداری از هواپیماهایی با گنجایش ۱۰۰ تا ۱۵۰ سرنشین در آن باشیم.
استاندار قزوین تصریح کرد: در حوزه ایجاد ریل باس به عنوان یکی از روشهای مهم و مطرح حمل و نقل در جهان، تفاهم نامههای لازم با راه آهن جمهوری اسلامی به انجام رسیده است تا تاکستان به تهران، با توجه به ۲ خطه بودن ریل مسیر، این مهم نیز به انجام برسد.
جمالی پور با بیان اینکه برای ایجاد هر موضوعی در ابتدا باید شرایط آن فراهم باشد و نباید با برخی موضوعات به صورت احساسی برخورد کنیم، گفت: علاقهمندان به اتصال مترو از هشتگرد به قزوین باید بدانند که ایجاد چنین پروژهای با هزینههای بسیار سنگین به هیچ عنوان نمیتواند سودی داشته باشد چرا که با توجه به اینکه سرعت مترو حداکثر ۹۰ کیلومتر بر ساعت بوده و توقفهای زیادی را نیز باید در ایستگاههای متعدد داشته باشد، به صرفه نیست در حالی که سرعت ریل باسها تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت بوده و صرفه اقتصادی را نیز به همراه دارد.