اخبار «تمدید پرداخت وام اجاره تا پایان بهمن» را در اخبار ۲۱ پیگیری کنید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۱۴- ۲۱:۰۰

«سر خط اخبار و رودیداد های مهم»

_ بزرگداشت سرداران شهید محور مقاومت در گستره جهان اسلام؛ تجمع عظیم مردمی در بغداد

امروز روز ویژه ای برای مردم عراق بود. آنها که دیشب در مشهدالشهدای سردارانِ مقاومت در نزدیکی فرودگاه بغداد، تجمعی عظیم داشتند، امروز هم در راهپیمایی و تجمعی گسترده به مناسبت بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت سرداران «سلیمانی» و «المهندس»، در میدان التحریر بغداد با شعارِ شهادت، حاکمیت، شرکت کردند.

_ تاکید بر انتقام خون فرماندهان پیروزی و اخراج اشغالگران تروریست آمریکایی از منطقه

گروه های مختلف سیاسی و مردمی ضمن اینکه از انتقام خون شهیدان سخن می گفتند، بر اخراج اشغالگرانِ تروریستِ آمریکایی از عراق تاکید کردند.
 
هادی العامری رئیس سازمان بدر عراق با اشاره به اینکه خون شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس درخت آزادی را آبیاری خواهد کرد، گفت: باید حاکمیتِ کامل برای عراق محقق شود و نیروهای آمریکایی اخراج شوند.
 
نماینده ائتلاف فتح مجلس عراق هم از دستگاه قضایی عراق خواست: علیه جنایتکاران و در رأس آنها ترامپ و مزدورانی که با او دسیسه چینی کردند، حکمِ عادلانه صادر کند و این مسئله را در سازمان های جهانی، ​پیگیری کند .

_ تاکید بر ادامه و وفاداری به راه شهیدان جبهه مقاومت

دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابوالمهدی المهندس بر ادامه و وفاداری به راه شهیدان جبهه مقاومت تاکید کرد.
 
سید حسن نصرالله ، شهادت این دو سردار بزرگ جبهه مقاومت را یک حادثه تاریخی بزرگی خواند و گفت :​ بزرگی و مظلومیت شهیدان حاج قاسم و یاران او و پیامدهای آن، در تاریخ ماندگار خواهد بود. 

_ بزرگداشت فرماندهان مقاومت در گوشه گوشهِ جغرافیایِ محورِ مقاومت

یاد سرداران مقاومت و فاتحان امت اسلام و همرزمانشان نه فقط در عراق بلکه در گوشه گوشهِ جغرافیایِ محورِ مقاومت و حتی فراتر، گرامی داشته می شود. 

_ اثر جدید حسن روح الامین در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی

_ رئیس مجلس: با تروریسم دولتی مقابله می کنیم/حضور رئیس مجلس برسر مزار سردار سلیمانی

رئیس مجلس در سالروز شهادت سردار دلها بر سر مزار سردار سلیمانی در کرمان حضور یافت و بر پیگیری مجازات آمران و عاملان ترور در سطح بین المللی تاکید کرد.
 
 آقای قالیباف گفت مجلس با همکاری و دیپلماسی فعالِ بین المللی تلاش میکند با دولت هایی که آشکارا به تروریسم دولتی متوسل می شوند، مقابله کند. 

_ رونمایی از زندگینامه خودنوشت سردار سلیمانی

زندگینامه خودنوشت سردار سلیمانی مزین به یادداشت رهبر انقلاب اسلامی در تهران، رونمایی شد.

_ قدردانی فرمانده کل سپاه از اخلاص و قدرت تفکرِ فرماندهی عالیِ فرمانده نیروی قدس سپاه

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی، از اخلاص و قدرت تفکرِ فرماندهی عالیِ فرمانده نیروی قدس سپاه، در طول یکسال اخیر قدردانی کرد.

_ خاکسپاری و تشییع پیکر مرحوم آیت اله مصباح یزدی فردا در قم

پیکر مرحوم آیت اله مصباح یزدی فردا در قم تشییع و در حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپرده می شود.

_ شمار فوتی های کرونا دو رقمی می شود

اگر رعایت ها ادامه یابد، سیر نزولی آمار کرونایی ها هم ادامه می باید. شمار فوتی های کرونا دو رقمی می شود . این آمار هم اکنون در در آستانه دو رقمی شدن است.

_ واکسیناسیون کرونا، با اولویت کادر درمان و سالمندان

وزیر بهداشت گفت: بدون تردید، واکسن داخلی کرونا تا پایان بهار روی میز است.
آقای نمکی با بیان اینکه روند آزمایش انسانی واکسن ایرانی با موفق ترین شیوه تزریق و مراقبت دنبال می شود افزود: وزارت بهداشت، همزمان، پیگیر تولید واکسن با مشارکت یک کشور دیگر نیز هست و از بهمن، مرحله ۳ آزمایش بالینی آن آغاز می شود.

_ تمدید منع پرواز لندن-تهران تا پایان دی 

_ بررسی مساله آلودگی هوای کلانشهرها در هیئت دولت

مساله آلودگی هوا که کلانشهرها را این روزها فرا گرفته، در جلسه عصر امروز هیئت دولت بررسی شد. 

وزرای نفت ، نیرو و کشور و رئیس سازمان محیط زیست نیز درخصوص وضع آلودگی هوا و راههای مؤثر در کاهش آلودگی، گزارش دادند.

_ دستور رئیس جمهور برای اجرای قانون هوای پاک و رعایت الگوی مصرف انرژی

_ دستگاه‌های دولتی مکلف به معرفی زیرمجموعهِ قابلِ واگذاریِ برای خصوصی‌سازی شدند

کمیسیون تلفیق، صبح و عصر جلسه داشت که اعضا در جلسهِ عصر با تمدید حکمی در بودجه موافقت کردند که بر اساس آن، همهِ دستگاه‌های دولتی مکلف شدند تا دستگاه‌های زیرمجموعهِ قابلِ واگذاریِ خود را برای اجرای خصوصی‌سازی، مشخص، و به سازمان برنامه و بودجه معرفی کنند.

_ ابلاغ مصوبات مهم درخصوص ترخیص کالاهای اساسی

بگفته معاون فنی گمرک ایران، مقرر شد تا ترخیص ۹۰٪ کالاهای اساسیِ گروه یکمِ مشمول ارز ترجیحی، با اخذ تعهد از صاحب کالا، امکان پذیر باشد. 

_ ارز دولتیِ بازار سودجویی و دلالی را داغ کرد

رسیدن کالای ارزان به دست مردم، دلیلی بود تا در دوران نوسانات قیمت ها، ارز دولتیِ 4200 تومنی به اندازه کافی برای واردات کالاهای اساسی و ملزومات آن اختصاص یابد؛ اما برخلاف انتظارها، این نوع تخصیصِ ارز، نه تنها نتوانسته تاثیر مثبت خود را در سفره مردم بگذارد بلکه، بازار سودجویی و دلالی را داغ کرده و باعث هدررفت منابع شده.

آنکه آسیب دید، مصرف کننده بود و تولید کننده. یکی دیگر از علل ناکارآمدیِ ارز 4200 تومنی، نبود نظارت کافی بر توزیع بود.

_ خلا ارتباطی در سامانه های رصد کالاهای اساسی

_ چرا سامانه های رصد کالا در گمرک و وزارت صمت و جهادکشاورزی به هم وصل نیستند؟

در حالیکه گمرک و وزارتخانه های صمت و جهاد کشاورزی، هرکدام سامانه های جداگانه ای برای رصد کالاهای اساسی راه اندازی کرده اند، این سامانه ها، به هم وصل نیستند و با وجود الزام قانونی، این مهم بر زمین مانده.

پاسخ این سوال در گفتگوی امشب بخش خبری ۲۱ پیگیری شد. 

_ مقاومت فعال / شمخانی:لغو کامل تحریمها، تنها گزینه آمریکا

دبیر شورایعالی امنیت ملی، در یادداشتی اینترنتی، با هشتگ " مقاومتِ فعال، نوشته است، جنگِ ادراکیِ آمریکا برای بزرگ‌نماییِ موضوعی بی‌ارزش چون بازگشتِ این کشور به برجام، فرجامی نخواهد داشت.

آقای شمخانی نوشته است، لغو کامل و قطعیِ کلیه تحریم ها، تنها گزینهِ واشنگتن برای بازگشت از راهبرد شکست خوردهِ فشار حداکثریِ ترامپ است. 

_ انگلیس بیشترین تعداد مبتلایان روزانه به کرونا را در جهان ثبت کرد

با آغاز سال جدید میلادی، انگلیس بیشترین تعداد مبتلایان روزانه به کرونا را در طول همه گیری این بیماری در جهان ثبت کرد.

_ بحران پساانتخاباتی در آمریکا / 12 نماینده به صحت نتایج انتخابات اعتراض کردند

بحران پساانتخاباتی در فضای سیاسیِ آمریکا همچنان ادامه دارد.

_ ادامه چالشهای برگزیت

انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شده و برگزیت اتفاق افتاده اما تازه، آغازِ برخی ماجراهاست.
علاوه بر ناراضی بودن طرفداران و مخالفانِ خروج از اتحادیه اروپا، اکنون یکپارچگیِ انگلیس هم با زمزمه های جدایی طلبیِ اسکاتلند، به چالش کشیده شده است.

_ اعتراض در قدس اشغالی / معترضان خواستار برکناری نتانیاهو هستند

در بیست و هشتمین هفتهِ اعتراض ها، هزاران نفر از ساکنان سرزمین های اشغالی، کناره گیری نخست وزیر رژیم صهیونیستی را خواستار شدند. آنها خواستار استعفای نتانیاهو، به دلیل رشوه خواری، کلاهبرداری و بی کفایتی در مدیریت کرونا هستند.

_ تنش پکن و واشنگتن به دنبال اخراج سه شرکتِ چینی از بازار سهام آمریکا

تنش بین پکن و واشنگتن به دنبال اخراج سه شرکتِ چینی از بازار سهام آمریکا بالا گرفته است. موضوعی که باعث خط و نشان مقامات چینی برای طرف های آمریکایی شده.

_ پرداخت وام اجاره تا پایان بهمن تمدید شد

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده کسانی که پیشتر، برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبت نام کرده بودند، اما روند پرداخت آنها به جریان نیفتاده است تا آخر بهمن، پرداخت این تسهیلات به آنها تمدید شده است.

_ افزایش کشفیات مواد مخدر 

فرمانده نیروی انتظامی می گوید: با تلاش شبانه روزی ماموران ناجا میزان کشف مواد مخدر طی ۹ ماه گذشته در کشور در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، افزایش داشته است.

_ رفع کمبود انسولین / تامین یک ماه ذخیره انسولین

کمبود انسولین، رفع شده است و ذخیره هم وجود دارد. مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفته است، با افزایش واردات انسولین و متعادل شدن قیمت یکی از تولیدکننده ها، در حال حاضر کمبود انسولین برطرف شده و حتی انسولین، ذخیره هم شده است. 

_ مرحله دوم آزادی زندانیان/ آزادی هزار زندانی دیگر جرائم غیر عمد

آزادی هزار زندانیِ جرم های غیرعمدِ دیگر، با همکاری سازمان بسیج مستضعفین و قوه قضاییه.
بگفته رئیس سازمان بسیج مستضعفین: در مرحله اول، بیش از هزار زندانیِ جرم های غیرعمد، آزاده شده اند و در مرحله دوم نیز همین تعداد، آزاد می شوند. 

_ روزهای پر رونقِ بازار ماهی در گلستان

این روزها که فصل صید ماهی در دریای خزر است، بازارهای فروشِ ماهی هم پر رونق تر از همیشه شده، طوری که در چهار بازار ماهیِ اصلی استان گلستان، انواع ماهیانِ دریایی و پرورشی، عرضه می شود. گلستان، رتبه چهارم پرورش انواع ماهیان گرم آبی را در کشور دارد.

_ مهاجرت قوها به دریای خزر

بیش از 100 هزار قو برای فرار از یخبندان و سرمای سیبری به سواحل دریای خزر مهاجرت کرده اند که جلوه ای زیبا از طبیعت را رقم زده اند. از حدود 4500 قطعه از این قوها که در ساحل سرخرود مازندران فرود آمده اند، پذیرایی و حفاظت شده.
بیشتر بدانید : 

 

نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha