به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما، برنامه گفت و گوی اجتماعی با موضوع بررسی عارضه یابی بازی های رایانه ای در ایران، با حضور عبدالله جلالی (مدیر گروه پژوهشی مدیریت، سیاست و اقتصاد اسلامی رسانه اداره کل پژوهش های اسلامی صداوسیما) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.
جلالی با اشاره به این که نسل جوان با بازی های جدید رو به رو شده اند، گفت: بازی های امروزی نوع نیازهای جوانان و شیوه برآورده شدن آن ها را تغییر داده است.
وی با اشاره به وجه صنعتی بودن بازی های رایانه ای اظهار داشت: به دلیل صنعتی شدن بازی های رایانه ای اکثر بازی های امروزی با فرهنگ و بوم ایران سازگاری ندارند.
مدیر گروه پژوهشی مدیریت، سیاست و اقتصاد اسلامی رسانه اداره کل پژوهش های اسلامی صدا و سیما با اشاره به این که محتوای بازی های رایانه ای از نظر رسانه ای نیاز به مدیریت جدی دارد، بیان کرد: رسانه های امروزی با تکیه بر جذابیت هایی که ایجاد کرده اند کارکرد اساسی خود را بر سرگرمی و تفریح معطوف کرده اند.
وی افزود: بازی های مختلف رایانه ای در حالی تمرکز خود را بر سرگرمی مخاطب معطوف می کنند که در زیرمتن حرف ها و پیام بسیاری را به مخاطب منتقل می کنند.
عبدالله جلالی با اشاره به این که بازی های رایانه ای در تمامی حوزه های انسانی تاثیر دارند، اظهار داشت: تغذیه، پوشاک، بی میلی و افسردگی از جمله تاثیر رسانه ای بازی های رایانه ای محسوب می شوند.
مدیر گروه پژوهشی مدیریت، سیاست و اقتصاد اسلامی رسانه اداره کل پژوهش های اسلامی صدا و سیما با اشاره به این که بازی های رایانه ای همیشه زمان را از انسان سلب می کنند، بیان کرد: رشد چشمگیر بازی های رایانه ای در کشور می تواند از مهم ترین دلایلی باشد که در کاهش روند رشد تحصیلی دانش آموزان موثر بوده است.
وی در ادامه تصریح کرد: همان طوری که در اوایل انقلاب افراد فعال در جامعه نهضت سواد آموزی را دلیلی بر پیشرفت کشور می دانستند، امروزه اهتمام به آموزش سواد رسانه ای از مهم ترین عواملی است که می تواند بر رشد افراد و کشور کمک کند.