پخش زنده
امروز: -
کارشناسان معتقدند رسانهها در کمک به اوضاع کنونی جامعه باید پشت پرده عملیات رسانههای غربی را افشا کنند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما ،کارشناسان در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره وظایف مسئولان، مردم و رسانهها در شرایط فعلی کشور به بحث و گفتگو پرداختند.
مهدی پازوکی کارشناس مسائل اقتصادی به بحث شفاف سازی مسائل اقتصادی پرداخت و گفت: باید شفافیت به بازار ایران برگردد.
پازوکی گفت: بجز مسایل شخصی شهروندان و امنیت ملی، مابقی مسائل کشور باید برای مردم شفاف سازی شود.
او به مساله FATF « گروه ویژه اقدام مالی» اشاره کرد و افزود: دولت نتوانست اقلیت مجلس را قانع کند ایران بهشت دلالان و واسته گران است.
پازوکی افزود: باید بودجه جاری دولت از مالیات باشد و پول نفت صرف سرمایه گذاری بین نسلی و زیر بنایی شود.
او گفت: سیستم مالیاتی در کشور کارآمد نیست.
پازوکی پیشنهاد کرد مسئولین اقتصادی کمتر صحبت کنند چون وضعیت خوب یا بد اقتصاد ایران وابسته به سیاست های سیاسی است.
ابراهیم فیاض دیگر مهمان برنامه از تحولات مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در کشور سخن گفت و افزود: همبستگی در کشور بسیار خوب است.
این کارشناس اجتماعی گفت: اقتصاد و جامعه تک محصولی ما بر اساس محوریت نفت است و از دوره مصدق تاکنون ما دچار تحریم نفت شدیم و این تحریم ها در کشور تاکنون سه بار در تاریخ ایران تکرار شده است.
فیاض گفت: واقعیت ها با سرعت زیادی صورت می گیرد و از نظر علوم اجتماعی جامعه ایران در حال بلوغ است و نگرانی وجود ندارد.
او با بیان اینکه اطلاعات سیاسی و رسانه ای مردم رشد کرده است، گفت: تئوری های قرن بیستم در قرن جدید کارایی ندارد.
وی گفت: رسانه، زبان مردم نشده است به همین دلیل به سمت شبکه های اجتماعی روی می آورند و تحت تاثیر جریان سازی آنها قرار می گیرند.
او با بیان اینکه مردم در بین رسانه های مختلف ابزار موثقی برای اطمینان بخشی ندارند، گفت: با وجود تبلیغ منفی رسانه های مختلف غربی مردم باز هم توجه بیشتری به رسانه های داخلی می کنند.
وی گفت: رسانه ها باید استنطاق کنند، مطالبه رسانه ای فقط بعد منفی نیست و خدمات مثبت برای مردم نیز باید به اطلاع مردم برسد، اگر استنطاق رسانه ای داشته باشیم کار قوه قضائیه مشکل می شود.
در ادامه برنامه امید علی مسعودی کارشناس رسانه گفت: باید به مردم اعتماد کرد، مشکل امروز جامعه در بخش رسانه پاسخ ندادن به نیاز رسانه و خبری جامعه است.
وی افزود: رسانه ها می توانند شکاف بین گروه ها و برخی مسئولین را پر کنند.
او به تجربه انقلاب اسلامی در بحران های گذشته اشاره کرد و گفت: رسانه ها منافع مردم را به منافع اشخاص و گروهها ترجیح دهند.
حسن عابدینی کارشناس رسانه در ارتباط تلفنی با تیتر امشب با اشاره به عملیات منفی 260 شبکه تلویزیونی فارسی زبان علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: مردم و رسانه باید فهم درستی از شرایط جامعه داشته باشند، ناتوانی در فهم مشترک تا حدودی به عملیات روانی و منفی رسانه های غربی بر می گردد.
عابدینی با بیان اینکه 50 درصد مشکلات کشورمان به جنگ رسانه های غربی و عملیات روانی علیه کشور مربوط است، گفت: 20 درصد مشکلات جامعه به سوء مدیریت مرتبط است.
او گفت: رسانه ها در کمک به شرایط جامعه باید پشت پرده عملیات رسانه های غربی را افشا کنند. عملیات روانی جامعه را ملتهب می کند و روی دستگاه محاسباتی مسئولین تاثیر می گذارد و نکته سوم تصویر سازی است، اکنون 260 شبکه تلویزیونی غربی تصویر سازی دروغین از شرایط جامعه به نمایش می گذارند.